Říjen 2014

Halloween

31. října 2014 v 13:59 | Zdenka |  Výměny
Tak u nás už může být :-)) Dnes mi dorazil balíček od Denisy a v něm pět krásných dýniček :-)) a taky svícínek a voňavý Yankee candle, hruškový....ten voní krásně podzimem :-))

Takhle krásně to přišlo zabalené.....

....a tady už je mám na mističce do Natálky pokojíčku....

...a v obýváku na stolečku....no nádhera :-)) Takže ještě jednou moooc děkuju Denise a taky Martě za organizaci :-)) Byla to má čtvrtá výměna a už se moc těším na další :-))

Natálka předevčírem dýni dlabala a kasala se, jak Vám o tom napíše.....No zítra už by bylo pozdě :-D

...původně to měl být vršek, ale pak přišla na to, že to bude pusa :-D, to tvoření za pochodu má asi po mně :-D

Pomocnice nesmí chybět....
Ze začátku pracovala venku, bylo krásně....Pak už jsem ji zahnala domů....

Vyfotit ji zapálenou mobilem, to opravdu lépe nešlo.....

Přeji Vám krásný halloweenský večer :-))

Sobotní výlet

30. října 2014 v 6:00 | Zdenka |  Cestování
Minulou sobotu jsme jeli pro růžičky do Machova.

Na oběd jsme se stavili v téhle krásné hospůdce hned u cesty ve Velkém Poříčí, já už jsem si kolikrát říkala, tam bychom mohli zajít, ale nikdy to nedopadlo....A interiér je staročeský, těch kameninových nádob, staré plechové cedule....no já byla v sedmém nebi :-)) A vaří tam taky moc dobře :-)) Přítel si dal guláš (ten si dává vždycky :-D ) a já si dala játra s volským okem se slaninou a opečené brambůrky :-))

Do Machova jezdí přítel rád, je tam památník Václava Foglara a je tam i pohřbený, takže si to vždycky vyfotí....Prostě na výlety, kde má nějaký památník nebo hřbitov, nejlépe s pilotem ze 2.světové, tam jooo, horší to je jinam....

...naproti je škola, kde mají pěkně udělanou předzahrádku s bylinkami....

...a hned za školou bydlí p. Šťastný a tam jsme si vyzvedli naše tři růžičky....

Stavili jsme se i na hřbitově... Noa popojeli jsme do Machovské Lhoty....

...tam už je hranice do Polska....

A kousek za hranicí byla tahle cedule s naučnou stezkou....Pokud pojede nějaký autobus, byl by odtud pěkný výlet do Karlowa, je to jen 5,5 km a pak do Kudowa Zdroj, tak jsem zvědavá jestli se nám to příští rok podaří. Už jsme si pár výletu, takhle pěšky přes hranice udělali :-)) V tu sobotu, byla taková zima, že úplně stačilo těch pár kroků....

No a růžičky jsem hned zasadila....

...tahle je pnoucí Sympatie, červená a ještě mám Helenku, přítel měl pro rodiče bílou...Tak snad vám příští rok už ukážu nějaké květy :-)) Krásný den :-))

Podzimní výměna ...

29. října 2014 v 15:42 | Zdenka |  Výměny
Tak mi dnes napsala Jitka napsala, že už dostala můj dáreček a tak Vám můžu ukázat co jsem posílala.....

...já se vždycky přihlásím a pak nevím co vytvořit :-D ! Tentokrát jsem inspiraci našla v Dekoru....

Asi bych určitě nestihla vyšít vše, jak je na obrázku a tak jsem udělala, alespoň malou dečku...

...a malou dýničku...

Takže výměnám zdar :-) Už se těším na další :-))

Milá návštěva....

29. října 2014 v 7:55 | Zdenka |  Dárky
Minulý týden jsem měla na návštěvě kamarádky, známe se už 13 let....

Snažila jsem se trochu poklidit, než přijely a Julča musela čistý ubrus hned vyzkoušet....

....chtěla být hezká až přijedou :-))

V únoru jsem od nich dostala Mynte hrníčky a talíř, tentokrát mi přivezly mističky :-)) A odrátkovaná sklenička je dílo jedné z nich :-)) Už mám od ní i krásného andílka :-))

Tyhle růžičky z Ikey mám taky moc ráda, takže všechny dárky nádhera, není nad to, když má člověk hodné kamarádky :-)

Já ani nestihla fotit, co jsem jim upekla a uvařila, no první den nic moc :-D, znáte to chcete, aby se vše povedlo a ono se jako napotvoru nedaří...Ale druhý den jsem ke kuřecím stehnům přidala řapíkatý celer a sušená rajčata a bylo to výborné :-)) A ze zbytku celeru kamarádka uvařila polévku, přidala jablko a po uvaření rozmixovala a byla výborná....

Takovouhle pohodičku jsme měli večer :-D Přivezly ještě sýry na rozpékání a tak jsme grilovali sýry a k nim domácí chlebík, který jsem upekla.... No vínečko, to nemohlo chybět :-)

...a to už je moje Mynte snídaně.... Holky ještě jednou díky :-))

Mějte se krásně, tady to vypadá na další krásný slunečný den a dnes jdu až na noc, tak si ho užiju :-))

Zaháň potřetí....

25. října 2014 v 10:14 | Zdenka |  Cestování
Tak konečně se dostávám k poslednímu článku o Zaháni....Počasí pošmourné, tak i fotky podle toho vypadají....

Jak jsem se dočetla na Wikipedii, Jan Kepler působil ve městě na pozvání Albrechta z Valdštejna, který město získal v roce 1627. My chodíme na oběd do restarace Jana Keplera, tam jsem nefotila, ale je krásně vymalovaná souhvězdími....

...a další památník, chudák medvěd prý také bojoval ve válce a film prý je o něm také....

...tohle prý býval dům pro služebnictvo ze zámku, úplně by mi stačil :-))

...a už jsme u zámku, pro mě rodačku z Náchodska je zajímavý tím, že ho vlastnil otec kněžny Zaháňské...

...a tyhle čtyři platany nechal zasadit, protože měl čtyři dcery....

.... ty masky nad okny, každá byla jiná....

Tak snad se vám procházka městem a kolem zámku líbila :-))

Já měla včera a předevčírem návštěvu a určitě vám ukážu, co pěkného mě kamarádky přivezly :-))
Mějte se krásně :-))

Alexíčkovi 1.narozeniny

21. října 2014 v 13:16 | Zdenka |  Rodinka
V neděli jsme měli velkou oslavu :-). Alexíčkovi byl jeden rok a slavila i jeho druhá babička, má totiž narozeniny za pár dní :-)).
Jeden dort mu nechala udělat babička, druhý dělaly moje holky a já teda zkusila upéct Frída řezy od JITKY....

....a musím říct, že je to opravdu dobrotu :-))

Tady je máte všechny pohromadě :-)) Mašinka je od babičky a krtečka pekla maminka s tetou....

...a tenhle dort upekly babičce :-))

Já upravuju svoje hrozné fotky a Jíťa mi poslala krásné :-))

Škoda jen, že jsme taky nevyfotili tu lornu plnou masíčka :-))! Prostě jsme si to báječně užili :-))
Mějte se krásně, venku je taky moc hezky, tak snad to vydrží :-))

Zaháň podruhé....

18. října 2014 v 10:24 | Zdenka |  Cestování
Jak už jsem psala, byli jsme ve čtvrtek na výletě....Dnes to bude ze zajateckého tábora, proto do Zaháně přítel nejméně jednou za rok jede, někdy i vícekrát Usmívající se.

Pár fotek, které můj mobil zvládl uvnitř muzea.... Přítel jim dovezl další medaili, kterou koupil v Anglii, ani jsem je nevyfotila....

Před pár lety postavili repliku baráku, ve kterých byli zajatci. Venku bylo docela teplo, ale v tom baráku byla hrozná zima....

V baráku je expozice věnovaná našim, na té se podílel přítel... A dolní obrázek je Arnošt Valenta, jeden ze tří našich, který utekl při Velkém útěku - byl zastřelen nedaleko Saganu.

A z muzea jsme si přejeli k tunelu Harry....

Tahle strážní věž tu před rokem nestála, ale prý stejně nestojí na původním místě...

Východ z tunelu....

Takže tímto tunelem se pokusilo z tábora 24.3.1944, utéct 76 zajatců, jen třem z nich se to podařilo.... Ke konci už je chytali tady přímo u východu....Tunel je dlouhý 110 metrů, v hloubce 9 metrů, vůbec nechápu, jak něco takového mohli vyhloubit....

O Velkém útěku byl natočený i film se Stevem McQeenem roku 1963, já ho teda nikdy neviděla, válečné filmy nejsou moje oblíbené....

Tak doufám, že jsem Vás moc nenudila....a příště už bude město a zámek :-)) Mějte se krásně :-))

Zaháň poprvé...

17. října 2014 v 12:40 | Zdenka |  Cestování
Včera jsme byli na výletě, teda musím říct, že já tam byla asi potřetí a přítel ten tam jezdí už 20 let, takže nic nového Usmívající se. Ale vy jste tam třeba ještě nebyli Mrkající!
Takže Zaháň, polsky Žagań, je město na jihozápadě Polska. My tam jeli hlavně kvůli zajateckému táboru Stalag Luft III, přítel do místního muzea přispívá, ale to bude až námět dalšího článku....Další zajímavost je zámek, který patřil otci kněžny Zaháňské a k té máme v našem kraji opravdu blízko Usmívající se.
No, ale protože jsme už po cestě dvakrát stavěli u přejezdu, první článeček bude o mašinkách....

Tak to byl náš první přejezd, kde jsme museli zastavit a stihla jsem i polské Cargo a wapky ....

...a to je druhý přejezd a úplně jiné přejezdové zabezpečovací zařízení Překvapený, to jedno světlo je pro nás nezvyklé Smějící se!

No a v samotné Zaháni jsme taky zamířili na nádraží, mají tam krásnou mašinku Usmívající se, jinak nádraží je veliké, myslím že tři nástupiště, ale nikde nikdo...

Tahle to není Smějící se, to jsem fotila tu vodárenskou věž, moc se mi líbila...

No není hezká, taky má čerstvý nátěr z roku 2013 Usmívající se!

Snad se Vám aspoň trochu líbila Mrkající, mějte se krásně i v tom pošmourném podzimním dni Smějící se!

Má smysl si něco plánovat ?

10. října 2014 v 17:47 | Zdenka |  Zahrádka
Tak jsem přemýšlela o názvu článku a téma týdne se mi docela hodí :-)) Plánovala jsem si, jak dnes půjdu na technickou a zítra už pojedu do práce a vůbec to nedopadlo, tak jak jsem plánovala....Původně jsem u dnešního názvu zvažovala nadpis Den blbec :-) Ale i tak si myslím, že plánovat má smysl, protože kdyby člověk neplánoval, tak se nemá na co těšit :-)) Takže plánovat určitě, jen to nesmí dopadnout, tak špatně jako dneska mě....

A abych si tu náladu vylepšila, upekla jsem si chleba, teda ten jsem stejně plánovala upéct :-)) Je celožitný, ze sušeného kvásku, který bohužel vůbec nenakynul a tak jsem musela přidat kvasnice...

...no a ještě jsem si upekla ke kafíčku....

...fofr buchta, s mojí oblíbenou ostružinovou marmeládou a navrch šlehačka :-) To má člověk hned lepší náladu :-))

A včera zasvítilo sluníčko, tak jsem vyfotila zahrádku :-))

...opožděný kvítek kakostu....

...jahůdky už asi nedozrajou...

...i u nás už se začíná ten podzim vybarvovat :-))

Takže plánujte lépe než já a užijte si krásný víkend, ten můj bude pracovní :-))

Kdoulová marmeláda

9. října 2014 v 11:34 | Zdenka |  Dobroty
Přítel mi přinesl kdoule, strom kdouloň obecná, musela jsem kouknout na net, co si s nima počít :-) Že se z nich dělá marmeláda, to jsem věděla, ale že dokonce daly vzniknout tomu slovu, to už jsem netušila - portugalsky: marmelo :-)

Dužnina a šťáva léčí problémy v ústní dutině a krku,semena a čaj působí mírně projímavě a jsou dobré na respirační problémy, tak to jsem vyčetla v knize Ekozahrada od p. Jaroslava Svobody :-)) Prý se dají jíst i syrové, ty moje byly tak tvrdé, že jsem je sotva rozpůlila :-D Takže má první pasírovaná marmeláda....

...uvařeno....

....propasírováno....

....a už vařím s cukrem, kdoulí jsem měla 2kg, cukru jsem dala 1,2kg, bylo to opravdu hodně kyselé.....

....a pár skleniček mám...

...a ochutnávka :-)) Je výborná nakyslá a i bez Gelfixu, krásně tuhá, kdoule mají hodně pektinu :-))
Když jsem ji dělala, tak jsem si říkala, že nikdy více, ale po ochutnání se do ní asi ještě někdy pustím :-))

Tak a jak mě upozornila Dáša, mám to celé špatně :-D Marmeládu jsem uvařila z plodů kdoulovce lahvicovitého :-)) Tyto malvice se jedí po uvaření, mě to bylo divné.....A naše babičky je dávaly do šatníku na provonění prádla, perfektně prý nahradí citron, syrové nastrouhané a vymačkané, tak tomu teda věřte, to mám vyzkoušené :-))

A nakonec Natálčiny vyřezané dýně, včera jsem ji koupila dvě další, tak ještě budou i jiné :-))
Přeji vám krásné dny :-))